Caraiman

Caraiman

duminică, 8 iulie 2012

Hornul lui Nicu ( Muchia dintre Timbale)

Ziua I: Zarnesti- Coltul Chiliilor - Refugiul Diana- Braul Caprelor - Ascutit
Ziua II - Creasta - Zona Amvon - Padina lui Calinet - Hornul lui Nicu - Valea Podurilor -Ascutit
Ziua II: coborare la Curmatura - Zarnesti


Am plecat pe canicula pentru ca traseul pe care il aveam de facut era unul foarte abrupt si dificil si daca ar ploua torential s-ar forma suvoaie de apa pe acele hornuri si vai care te-ar matura intr-o clipa.
Mai bine pleci pe caldura insuportabila decat sa te prinda o ploaie prin acele locuri. Cu apa am stat destul de bine, desi afara erau cam 30 de grade, m-am descurcat spre deosebire de alte dati cand nu eram asa antrenat si faceam insolatie si cam terminam apa in ziua nr II :>
In zona Refugiului Ascutit, dimineata, am facut poze reusite cu cateva capre negre care coborau in abrupt, lumina picand satisfacator pe ele, iar cerul fiind intotdeauna senin.  

Acum, revenind la traseul propriu-zis: Hornul lui Nicu...un horn foarte insteresant si spectaculos localizat in Muchia dintre Timbale, avandu-si radacinile in Padina lui Calinet. Acest horn te scoate intr-o pajiste alpina marginita inspre nord de un colt si un turn de piatra.De aici poti admira privelisti impresionante: peretii Timbalului Mare si pasajele de acces in Padina lui Calinet, Refugiul Sperantelor.... Aceasta mica oaza de verdeata constituie intersectia a doua hornuri mai mici, ambele orientate spre doua sei (pe Creasta dintre Timbale). O consider cea mai frumoasa parte a traseului, am lasat aici rucsacul putin si am urcat hornul din dreapta, l-am coborat  inapoi la rucsac, apoi am urcat din nou in creasta si am coborat in Valea Podurilor....
Concluzii: vremea excelenta, conditii de facut poze relativ bune. Nu am facut si alte trasee pentru ca as fi epuizat apa din cauza caniculei...dar obiectivul principal a fost indeplinit.


Hornul lui Nicu. Intro Pics:

Discontinuitatea traseului marcat de mine cu rosu reprezinta un turn de stanca la care am facut referire in jurnal, mai jos (strajuieste pajistea alpina la nord si de aceea avem impresia ca traseul se intrerupe brusc - traseul se continua exact prin spatele lui)

Ziua I - Incepe aventura:
Urcand pe Brana Caprelor spre Ref. Ascutit
Ceva mai sus aflu de la niste confrati montaniarzi ca izvorul La Gavan nu e secat:X Jubilez de fericire...pe o astfel de canicula orice sursa de apa e binevenita.
Impresionantele stancarii ale peretului ce desparte Padina Sindileriei de Padina Inchisa


Ziua II
Capre negre la Ref. Ascutit


Am reusit sa le incadrez inainte sa coboare in prapastii:)


Muchia dintre Timbale cu cele doua sei pe unde am balaurit:Ddupa ce am urcat Hornul N

Locuri foarte salbatice de o rara frumusete:)
:]
:)
Pana la Hornul lui Nicu mai urmeaza un pasaj delicat:)
Muchia dintre Timbale vazuta din diverse unghiuri:]
:)
O varianta de urcare a Hornului N in Muchia dintre Timbale:)
Iata acel pasaj mai dificil de care ziceam:)
Uuuu...infiorator...mai degraba nu:>
Nu am reusit sa-l urc cu rucsacul meu cel voluminos, asa ca l-am lasat jos si l-am tras cu o framghie...La fel au procedat si baietii.
Dupa aceasta minunatie urmeaza o coborare in Padina lui Calinet...la baza Hornului N (cum se vede in poza de mai jos facuta acum 2 ani in partea superioara a Padinii lui Calinet). Cercul rosu reprezinta zona inierbata de deasupra Hornului N. 

Pe horn incepem sa urcam saritori, are grohotis si suntem atenti sa nu ne dam pietre in cap...sau macar incercam:))) Nu prea ne mai arde de poze, suntem foarte atenti unde punem piciorul si testam prizele cu mare grija.
Spre final scot aparatul:) Mai este putin pana la micuta pajiste ( cel mai frumos loc al traseului dupa parerea mea:)
:)
Privim pe unde am urcat... mai avem putin si parasim abruptul hornului:)

Am lasat rucsacul si am urcat pe hornul din dreapta...l-am coborat...m-am intors la rucsac si l-am abordat pe cel din stanga coborand apoi in Valea Podurilor:)

Dar pana sa urc definitiv in creasta am admirat frumusetile acestui loc cu totul si cu totul deosebit:)
Se vede si Refugiul Sperantelor
Imaginea de mai jos e facuta chiar la acel refugiu:)
Am marcat prin cercul rosu zona alpina inierbata deasupra Hornului N in care ma aflam. Poza facuta de la Refugiul Sperantelor, acum 2 ani cand urcam in premiera Padina lui Calinet:)

Acest turn de stanca reprezinta discontinuitatea traseului marcat de mine cu rosu in pozele de inceput:)

O ultima privire spre Hornul N
Urcam pe hornul din stanga:)
O alta repriza de catarat se intrezareste:)
Varful Timbalul Mare in fata:)

Am ajuns in sa...de aici vedem Creasta Timbalului Mic si ale sale hornuri, sei... Le facem intr-o alta tura:>
Iata-le:)
A 3-a zi coboram de pe Vf Ascutit si privim Braul C. cum coboara pe sub peretii de stanca:)
Vf. Ascutit:)

The End:)












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu